Jussi Niinistö opposition hampaissa

(Risto ) #81

Nyt vaan reilusti oikealle, kun kaikki muut on siirtyneet vasemmalle, siellä on tilaa ja kasvua.

Samoilla linjoilla kuin @ripatti, Sinisten tulisi tarjota uskottavaa vaihtoehtoa palkansaajille jotka haluavat elättää itse itsensä ja perheensä. Vähemmän tulonsiirtoja ja enemmän vastuuta ihmisille.

Luin sinänsä aika mielenkiintoisesta yksityiskohdesta, joka oli ilmennyt eräässä tutkimuksessa jossa vertailtiin äänestäjien ja heidän kannattamiensa puolueiden johdon aatemaailmaa. Perussuomalaisten johto on reilusti oikeistolaisempi kuin äänestäjäkunta.

Noista lähtökohdista on paha mennä hallitukseen, siellä kun tuo ristiriita tulee julki ja joku pettyy. Itse asiassa, tuo ristiriita taisi olla aika merkittävä tekijä myös perussuomalaisten kannatussyöksyn taustalla ennen puolueen repeämistä.

Sinisten tulisi olla huolellisempi asian suhteen, ei kannattaisi yrittää houkutella jokaista sosialistia äänestämään meidän ehdokkaitamme.

Tuosta jää hiukan sellainen kuva ettei sillä ole väliä ollaanko oikealla vai vasemmalla kunhan kannatusta tulee.
Oisiko kuitenkin parempi että asiasyyt ohjaisivat puolueen sijoittumista kartalle. Nyt on Sinisissä ihan oikein keskitytty asiaan ja jätetty sitten äänestäjien päätettäviksi onko ajatuksille riittävästi kannatusta. Vaikeaa on tietenkin saada suuri yleisö tietoiseksi Sinisten ajamista asioista muuta siihen on pyrittävä.

Vaaleihin on 3 viikkoa aikaa. Siinä ajassa kannatusta voi toki vielä jonkin verran nostaa mutta sitä voi myös vetää alas. Kamppailu on nyt kiivaimmillaan ja äänestäjien korva herkässä. Mielikuvilla on nyt iso merkitys.

Koska ihan hirveää käytännön eroa ei ole sillä saako siniset 1, 2 vai 3 ehdokasta läpi, niin itse en oikein näe hirveästi järkeä viime hetken muutoksille varsinkin kun siniset kärsii jo muutenkin tempoilevan politiikkansa takia uskottavuuspulasta.

Ennusteet povaa sinisille 0 - 1 kansanedustajaa. Tärkeintä onkin nyt varmistaa että se 0 ei ainakaan toteudu. Kun Jussi Niinistö saadaan sisään niin puolueen tulevaisuus on turvattu. Jos vielä muitakin pääsee niin se on hienoa mutta ei kuitenkaan mikään kohtalon kysymys.

Näkyy olevan että joitakin jo hermostuttaa kovastikin. Taitaa olla Soinikin opposition hampaissa.

En nyt huomaa missä kohtaa Sinisten politiikka on ollut “tempoilevaa”, itselleni linja on näyttäytynyt hyvin johdonmukaisena.

Joku tutkija esittikin että vaalikonevastausten perusteella Siniset on valtakunnan toiseksi oikeistolaisin puolue, ja silti vasemmisto/oikeistoakselilla aika keskellä (hivenen oikealla).

Tuosta tempoilusta on tässäkin ketjussa monta viestiä. Meillä taitaa vaan olla näkemysero siitä asiasta.

Puoluejohto määrittelee linjan, siinä kohtaa näen selkeän johdonmukaisuuden.

Yksittäiset kirjoittelijat (minä mukaanlukien) kertovat vain omia mielipiteitään jotka eivät sido puoluetta.

(A. Vuorijärvi ) #89

Ei mun mielestäkään puolueen linja oo ollu mitenkään erityisen poukkoilevaa. Kaikki Sinisten tavoitteet ja ohjelmat on lähinnä vasta alkaneet tosin selkiytyä viime aikoina, mutta täytyy ottaa huomioon että puoluekin on vielä aika uusi. Itse olen kuitenkin pääasiassa samaa mieltä niistä joten mulle on selvää että ääni menee Sinisille. Meillä on hienoja ehdokkaita kuten puolustusministeri Niinistö jotka ovat tehneet hyvää työtä tällä hallituskaudella sekä myös kokonaan uusia politiikasta innostuneita ihmisiä. Itsekin olisin mielelläni lähtenyt mukaan toimintaan ja auttamaan vaalityössä jos asuisin Suomessa tällä hetkellä.

(Toivo Kinnunen) #90

Samaa mieltä noiden puheenjohtaja valintojen äänten määristä Terhon ja Halla -Ahon välillä yli 45 % Terholla ja mistähän johtui niiden 359 äänen hylkäykset tuossa vaalissa joita oli kaikissa valinnoissa julmetun paljon .Ihmetyttää eikö kukaan moisiin ole puuttunut millään tavalla. Seurasin kokousta molemmat päivät Internetin kautta ,kun olin tapaturma eläkeläinen jäsen .Tuo tapaus johti heti eroamiseeni Persuista .